About me

cropped-header-ricottaforte-31.jpg

language switch buttons ENGHallo! My name is Monica and I am from Roma, Italy, where I was born some time ago and where I lived ever since, except for one year I spent in beautiful Canada.
This blog is focused on me and the things that make me appreciate life.
I love reading: I read novels mostly, and I don’t have a favourite genre, since making a choice is not really my thing.
I love going to the movies: I adore spending a couple of hours in someone else’s life, even if it’s only a character.
I love traveling, but I consider myself more like an aware tourist rather than a real traveler.
But above all, I love food.
I’d like to say that I always loved cooking ever since I could reach the stove, but unluckily this is not the case: I begun cooking to be self-sufficient as to provide my stomach with my favourite food.
What turned me into a food-lover, or better into a food-obsessed person, was meeting what then was my husband-to-be C. C and I frisked the whole Carinthia for the best kartnerkasnudeln during our very first holiday together, and this obsession got worse year after year.
For a living, I am (…or I was?) a chemical engineer, but I prefer to think of myself as a chef or as a travel planner.
To read the blog in English, click here.

language switch buttons ITAMi chiamo Monica, e sono di Roma, Italia, dove sono nata e quasi sempre vissuta, con l’eccezione di un anno passato in Canada.
Questo blog sarà il mio mondo perfetto, quello in cui si trovano esclusivamente le cose che a me piacciono: dormire, mangiare, leggere, andare al cinema, viaggiare.
Non sono una grande specialista di nessuna, tranne forse del dormire… che però non è un argomento molto interessante su cui scrivere (tranne al proprio analista, s’intende).
Mi piace mangiare, e ho iniziato a cucinare per essere indipendente in quanto ad approvvigionare il mio stomaco dei miei cibi favoriti. Ma non mi chiedete quali siano questi preferiti… scegliere non è il mio forte.
Mi piace leggere, leggo prevalentemente romanzi, e anche questo caso non sono in grado di indicare un genere preferito… per dire ho letto anche libri di fantascienza! Ho una specie di classifica dei miei libri preferiti di tutti i tempi… ma sto sempre a rimaneggiarla.
Mi piace andare al cinema, adoro passare 2 ore nella vita di qualcun altro.
Mi piace viaggiare, ma mi considero una turista consapevole più che una vera viaggiatrice. In ogni caso, l’interesse per il cibo è sempre in primo piano fin dalla parte preparatoria del viaggio: ho stravolto interi itinerari solo perchè in quel posto c’era questo ristorante famoso per quell’altro piatto.
Per vivere faccio (facevo?) l’ingegnere chimico, ma mi piace di più pensare (immodestamente) a me stessa come a uno chef o a un travel planner.
Per continuare a leggere, clicca qui.

Orecchiette / Comments

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s